piątek, 25 stycznia 2013

Kompleksy-dlaczego?

Każdy człowiek ma jakieś wady, jednak nie każdy ma kompleksy. Faktem jest, że kompleksy kobiety różnią się od kompleksów mężczyzn. W tym poradniku omówię kompleksy kobiet.

Każdy kompleks ma jakieś źródło, najczęstsze z nich to:
  • media (wymalowane, odchudzone, zoperowane, cycate laski), pokazywane przez tv, gazety, internet.
  • rówieśnicy, otoczenie (np. koleżanki w szkole czy w pracy, ładniejsze, bogatsze, zdolniejsze, obelgi pod adresem wyglądu, stylu)
  • rodzina (np. pochwały dla twojego brata, dla ciebie - nie)
  • porównywanie się (ona jest ładniejsza, ma ładniejsze włosy, ładniej śpiewa itd.)
  • chęć bycia doskonałą, dążenie do doskonałości
 Objawy kompleksów:
1) nieśmiałość
2) rzadkie wychodzenie z inicjatywą
3) brak wiary w siebie
4) niska samoocena
5) odrzucanie komplementów
6) stres przed publicznym wypowiadaniem się
7) poczucie bycia gorszym od innych

Dlaczego należy się ich pozbyć?

To proste: by poczuć się lepiej, patrzeć inaczej na siebie i na świat, uwierzyć w siebie. Niska samoocena mówi nam, że nie zasługujemy na nic, jesteśmy do kitu. Kompleksy przeszkadzają nam w życiu codziennym, przez nie możemy przegapić jedyne szanse, nie realizować pragnień, a nawet nabawić się depresji.

Jak walczyć?

w najcięższych przypadkach można, oczywiście, zgłosić się do psychologa. Najlepiej jest jednak poradzić z nim sobie samemu: odsunąć się od otoczenia, które nas odrzuca, starać się pokochać swoje wady.
Pamiętajmy, że modelki i aktorki serwowane nam przez media są odchudzone i wymalowane, odpowiednio ufryzowane. Gdybyście również przeszły ten proces, wyglądałybyście nawet lepiej!

Jeżeli masz kompleks na punkcie swojego wyglądu - idź na siłownię, odżywiaj się lepiej, zrób makijaż, zmień fryzurę, kup sobie jakiś nowy ciuch. Tak oto przygotowana poproś koleżankę z zamiłowaniem do fotografii o sesję zdjęciową, którą potem wstawisz na fejsa czy fotkę.pl. Słysząc i czytając pochwały, nabierzesz więcej pewności siebie :).

Jeżeli jesteś nieśmiała, walcz z tym! Przygotuj referat, który będziesz odczytywała przed całą klasą, przypadkowych ludzi na ulicy pytaj o godzinę, zawiązuj nowe znajomości, choćby na czacie. Grunt, to otworzyć się na ludzi.

Masz mało pieniędzy, nie stać cię na drogie ciuchy i kosmetyki?
To nic! Jeżeli twoje koleżanki są naprawdę wartościowe, a nie puste, nie odrzucą cię z tego powodu. Zrobią to, kiedy będziesz kraść lub kłamać na temat swojego stanu finansowego. Nadrabiaj charakterem, bądź zawsze miła i uprzejma, kulturalna.

Każdy ma wady i zalety, które wzajemnie się uzupełniają. Nie możesz być, i nikt nigdy nie będzie idealny. Zaakceptujmy siebie takimi, jakimi jesteśmy, wtedy zaakceptują nas i inni : >

8 komentarzy:

  1. Interesująca notka. Ja nigdy nie miałam kompleksów, ale czasami jestem nieśmiała :) Myślę, że spróbuję Twojej rady.
    Zapraszam do mnie: http://soulmusicdreams.blogspot.com/2012_08_01_archive.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie jestem bardzo nieśmiała ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszesz fajne posty :)
    Podoba mi się tutaj i zostaję na dłużej :)
    obserwuję i pozdrawiam :*
    http://mylifeisadreamx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raczej nie ma komleksów, chociaż kiedyś byłam nieśmiała

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam dużo kompleksów, może nie tyle z wyglądem, co z zachowaniem ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacyjny post! :D
    nominowałam Cię do Liebster Blog Award, szczegóły sprawdź na moim blogu - http://kryzysowaxnarzeczona.blogspot.com/
    daj znać w komentarzach, czy bierzesz udział C:

    OdpowiedzUsuń

za każdy komentarz dziękuję
Nie pisz obraźliwych tekstów chyba że chcesz wyrazić swoje zdanie